Sint Lucas Antwerpen (KdG) organiseert tekenmarathon met springkasteel en circusartiesten in kerk

Één kerk, honderd studenten, tien settings, vierentwintig uur lang tekenen en niet slapen – dàt is de tekenmarathon – van de ene ochtend tot de volgende.

Op 20 maart organiseert Sint Lucas Antwerpen (School of Arts KdG) een tekenmarathon in de Sint-Laurentiuskerk in Antwerpen. Gedaan met stillevens tekenen. Van een springkasteel in een kerk, tot een yoga-sessie omringd door studenten met energiedrankjes en dozen pizza. ​ Tijdens de vierentwintig-urenmarathon tekenen studenten aan één stuk door in de kerk, terwijl hun voortdurend nieuwe levende tafrelen worden voorgeschoteld zoals optredens, dansers, planten, circusartiesten en een tango.

De tekenmarathon is het hoogtepunt van de jaarlijkse projectweek van Sint Lucas Antwerpen, die plaatsvindt van 18 tot 22 maart. Tijdens deze week werken studenten van verschillende artistieke disciplines samen, met als doel interdisciplinair creëren ​ en netwerken bevorderen. Illustratoren werken samen met beeldhouwers en grafisch vormgevers bundelen krachten met juweelontwerpers. Naast de tekenmarathon omvat de projectweek ook nog andere in het oog springende projecten zoals levensgrote portretten in de showroom en illustratoren die de strijd aangaan met Kunstmatige Intelligentie.

De tekenmarathon wordt één van de afsluitende activiteiten van de projectweek. In de monumentale Sint-Laurentiuskerk aan de Markgravelei, staat studenten een vermoeiende, maar onvergetelijke nacht te wachten die nog voor jaren tekeninspiratie kan zorgen.

Beelden van de voorgaande projectweek en tekenmarathon vind je in deze link.

Silke Groffy: organisator tekenmarathon: 0493 35 80 90, [email protected]

Mie De Backer: organisator projectweek: 0475 31 50 60, [email protected]

Nicolas Van Herck: communicatie Sint Lucas Antwerpen: 0485 31 62 92, [email protected]

Over Bepublic

Bepublic is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group dat organisaties uit België al meer dan 10 jaar begeleidt bij hun communicatie. Journalistieke PR is ons DNA. Onze ervaren consultants helpen bedrijven en organisaties om nieuwsverhalen helder te vertellen.

Bepublic maakt samen met Bereal, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be